Rapportgesprekken

De ouders ontvangen twee keer per jaar een schriftelijk verslag (rapport) van het functioneren van hun kind. De oudercontacten vinden plaats nadat het rapport thuis is gelezen zodat ouders gelegenheid hebben vragen over de inhoud van het rapport te stellen. Dit schriftelijke verslag bestaat in de onderbouw (tot en met groep 2) uit een portfolio waarin werkjes van de kinderen zijn verzameld en een uitdraai van het leerlingvolgsysteem. In de groepen 3 tot en met 8 wordt er gewerkt met een portfolio en een rapport.

Naar aanleiding van het rapport is er de mogelijkheid om, overdag na schooltijd,  in een 10-minutengesprek ervaringen uit te wisselen over het functioneren van het kind. Natuurlijk is er altijd de mogelijkheid om “tussendoor” een gesprek te hebben

De rapportbesprekingen zijn er in de maanden januari/februari en juni/juli. Daarnaast is er eind september/ oktober een Vlindergesprek met de ouders/verzorgers en het kind samen. Hierin wordt vooral de sociaal/emotionele kant van het kind besproken. Eind november is er een gespreksronde waarbij wij vooral de eerste cognitieve resultaten met de ouders bespreken. 

Wij vinden het belangrijk dat er niet alleen over, maar ook met het kind gepraat wordt samen met ouders. Met de adviesgesprekken in de bovenbouw (eind juni groep 7 en januari groep 8) zijn de leerlingen meer dan welkom om bij dat gesprek aanwezig te zijn.

Home Voor ouders/verzorgers Rapportgesprekken